Adverteren

Voordelen
Radioreclame is effectief. Veel studies hebben dit al aangetoond. 69% van de luisteraars herinnert zich reclamespotjes en 40% kan zich nog het juiste merk herinneren. De directe respons van een radiospot is gemiddeld 0,15% (afhankelijk van uitzendtijd, zender en soort reclame). U kunt met dit medium zorgen dat bijvoorbeeld de respons op uw advertentie toeneemt. Internetradio kan voor een gemiddelde omzetstijging zorgen.

Naamsbekendheid
Internetreclame kan in korte tijd voor naamsbekendheid zorgen. U kunt dan veel mensen bereiken in twee weken tijd. Radio heeft een zeer goed ‘liftend vermogen’. Een campagne wordt veel sterker door een ondersteunend radiospotje.

Creatieve mogelijkheden
Op radiogebied is er veel mogelijk, omdat u zelf de complete inhoud van de commercial kunt sturen. Tevens zijn er goede mogelijkheden tot programmasponsoring gericht op de doelgroep. Een professionele aanpak is hierbij nodig. Er zal een radiospot gemaakt moeten worden en daar heeft u vaak professionele hulp bij nodig. Wij van Dream Stream Radio Rotterdam kunnen u helpen. Kosten voor internet radioreclame zijn relatief een stuk goedkoper dan tv. De boodschap is vluchtig, hetgeen betekent dat moeilijke namen en telefoonnummers lastig onthouden kunnen worden. Radio luisteren is meestal een secundaire activiteit die naast een andere activiteit wordt verricht.

Info en conclusie
Radioreclame is effectief. Veel studies hebben dit al aangetoond. 69% van de luisteraars herinnert zich reclamespotjes en 40% kan zich nog het juiste merk herinneren. De directe respons van een radiospot is gemiddeld 0,15% (afhankelijk van uitzendtijd, zender en soort reclame). U kunt met dit medium zorgen dat bijvoorbeeld de respons op uw advertentie toeneemt. Internetradio kan voor een gemiddelde omzetstijging zorgen. Voor meer informatie kunt u ons contacten.

T I P S

  • Laat per spot minstens driemaal uw naam horen; zeker ook één keer op het einde.
  • Zorg voor onmiddellijke (of heel snelle) respons door de luisteraar aan te zetten tot directe actie.
  • Denk aan bijv. “Bel 0800-1234 voor een gratis folder!” “Ga naar de dichtstbijzijnde dealer!”
  • “Kijk op www.dreamstreamradiorootterdam.nl!”
  • Vaste luisteraars zijn trouw en staan open voor actieve deelname. Ze zijn gevoelig voor acties en wedstrijden en u moet daar dus op inspelen. Ze proberen ook graag nieuwe producten uit.
  • De eerste spot van een reclameblok heeft de grootste impact, U moet emoties wekken bij de luisteraars: affectie, herkenning, begrip, warmte en humor zijn hiervoor het meest aangewezen.
  • Zorg dat uw spot gericht is op de luisteraar.
  • In een informatieve spot gebruikt u bij voorkeur maar één argument. U mag dat wel herhalen.
  • Een radiospot van 30 seconden mag ongeveer 70 woorden bevatten.
  • Een lastig telefoonnummer moet u minstens twee keer vermelden.
  • Wees creatief want uit onderzoek blijkt dat de creativiteit van een commercial veel meer de effectiviteit van een campagne bepaalt dan welk ander medium dan ook.

Heeft u nog (specifieke) vragen?  Chroom dan niet ons te contacten en wellicht kunnen wij u een oplossing bieden? Informeer naar de mogelijkheden. Dream Stream Radio Rotterdam realiseert het voor u.